Lær at omsætte en strategi til konkrete mål og handlinger, som dine medarbejdere kan bidrage aktivt til.
En vellykket strategi flytter organisationen fra et sted til et andet, skaber retning og sikrer sammenhængskraft. Det strategiske lederskab klæder dig på, så du bedre kan omsætte strategiske visioner og idéer til tiltag, som du og dine medarbejdere kan føre ud i livet.
Indfri strategien og skab synlige resultater
Oversæt strategiske indsatser til konkrete opgaver | |
Involver dine medarbejdere, så de tager ejerskab over strategien og opgaverne | |
Sæt konkrete og realistiske mål for dine medarbejdere og afdeling | |
Få 10 ECTS-point fra AU i ledelse |
Vi tilbyder også dette forløb som jobrettet uddannelse til dig, der er ledig. Tag Det strategiske lederskab som del af en Akademiuddannelse i ledelse.
Undervisningen har fokus på at omsætte teorier og modeller til praktiske redskaber, som du straks kan sætte i spil som leder. Du får indblik i din egen måde at lede på og inspiration til, hvordan du i din ledelse kan bidrage til de strategiske resultater.
Du afslutter faget med en mundtlig prøve, der tager udgangspunkt i et individuelt langt projekt. Du får 10 ECTS point og et statsanerkendt eksamensbevis på akademiniveau fra akademiuddannelsen i Ledelse.
Med udgangspunkt i teorier og modeller bliver du gennem dette forløb i stand til at navigere i de forskellige tilgange til strategiarbejdet, samt identificere den rigtige strategi for din organisation. Du får mulighed for at arbejde med de forskellige trin i en strategi fra analyse til implementering, med både håndgribelige og overskuelige værktøjer.
Og du får mulighed for at afprøve værktøjerne både på kurset og mellem modulerne, samt arbejde med en konkret strategi der kan bruges i din hverdag.Samt følgende:
Opfylder du ikke adgangskravene?
Du kan også blive optaget, hvis du har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der svarer til adgangskravene eller
vurderes til at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene. Det afgør vi ved en individuel kompetence vurdering.
Du kan forvente at bruge ca. 18. timer ugentligt, selvom der ikke er undervisning hver dag. Du bør afsætte tid til at læse og arbejde med opgaver, samt eksamensforberedelse mellem undervisningsdagene.
SVU (statens voksenuddannelsesstøtte)
Akademifaget er SVU-berettiget. SVU er en støtte som din virksomhed kan søge til at dække dele af din løn, mens du er under uddannelse.
Omstillingsfonden
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. i tilskud til din akademiuddannelse?
Du kan få mere information om ordningen og dine muligheder ved at ringe til Ledernes KompetenceCenter på 32833618 eller skrive til uddan@lederne.dk.
Alle priser er inkl. materialer og forplejning – men ekskl. moms, transport og ophold, medmindre andet er anført.
Fakturering sker typisk 5 uger før opstart. Ønsker du at blive faktureret med det samme, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding.
Lederne Kompetencecenter forbeholder sig ret til prisændringer og tager forbehold for evt. trykfejl.
Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadato. Ved manglende betaling pålægges renter pr. påbegyndt måned. Vær opmærksom på, at manglende rettidig betaling kan resultere i udelukkelse fra det købte forløb og eksamen.
Afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) kan ske vederlagsfrit indtil fem uger før forløbets start. Det sker ved at sende en mail til kurser@lederne.dk. Den fulde pris betales, hvis afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) sker senere end fem uger før forløbets start.
Lederne Kompetencecenter CVR nr.: 25 13 25 72
Når du vælger kompetenceudvikling hos Lederne Kompetencecenter, giver vi dig lige lidt ekstra.
Du bliver en del af Mit Lederskab, som giver dig adgang til at benytte:
Hvis du ikke ønsker at være en del af Mit Lederskab, kan du altid give os besked, så sørger vi for at afmelde dig.
Vi glæder os til at bidrage til din lederudvikling!
Jeg har været utrolig tilfreds med undervisningen og underviseren. Forløbet har været inspirerende, udfordrende og lærerigt.