Økonomistyring i praksis er et uddannelsesfag, som du kan gennemføre gennem 7 online sessioner, samt praktiske og teoretiske øvelser imellem alle sessioner. Du får undervisningsmateriale, som er tilpasset kurset.
Med økonomistyring i praksis får du en større forståelse af virksomhedens økonomiske struktur og viden om, hvordan I skaber sorte tal på bundlinjen.
Du lærer at opstille økonomiske målsætninger og bruge nøgletal, budgetter og likviditet som styringsredskaber. Det sætter dig i stand til at aflæse, om I er på rette kurs og til at justere den, hvis I ikke er.
Du afslutter med en eksamen, som giver dig et eksamensbevis med 10 ECTS.
Få overblik og styr på økonomien:
Forstå virksomhedens økonomi og lær, hvordan du styrer økonomien for dit ansvarsområde | |
Få større økonomisk overblik, så du kan skabe gode resultater for virksomheden | |
Bliv en kompetent økonomisk sparringspartner | |
Vi udbyder også dette fag som online kursus, så du kan følge kurset fra din computer, uanset hvor du befinder dig. |
Vi tilbyder også dette forløb som jobrettet uddannelse til dig, der er ledig.
Fagområde: Økonomi og ressourcestyring
Akademifagets navn: Økonomistyring i praksis
Eksamensform: Mundtlig prøve med udgangspunkt i en erhvervscase på to sider
Udbytte: 10 ETCS point og et statsanerkendt eksamensbevis
Online undervisning
Sørg for at have installeret Teams på dine computer for at deltage i undervisningen.
SVU (statens voksenuddannelsesstøtte)
Akademifaget er SVU-berettiget. SVU er en støtte som din virksomhed kan søge til at dække dele af din løn, mens du er under uddannelse.
Omstillingsfonden
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. i tilskud til din akademiuddannelse?
Du kan få mere information om ordningen og dine muligheder ved at til ringe eller skrive til Ledernes KompetenceCenter på 32 83 36 10 eller kurser@lederne.dk.
Som statslige uddannelsesinstitutioner har Erhvervsakademi IBA, Erhvervsakademi Aarhus, CPH Business Academy og DANIA Erhverv udbudsretten til at levere uddannelser på akademiniveau, og denne ydelse leveres i samarbejde med Lederne Kompetencecenter.
Alle priser er inkl. materialer og forplejning – men ekskl. moms, transport og ophold, medmindre andet er anført.
Fakturering sker typisk 5 uger før opstart. Ønsker du at blive faktureret med det samme, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding.
Lederne Kompetencecenter forbeholder sig ret til prisændringer og tager forbehold for evt. trykfejl.
Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadato. Ved manglende betaling pålægges renter pr. påbegyndt måned. Vær opmærksom på, at manglende rettidig betaling kan resultere i udelukkelse fra det købte forløb og eksamen.
Afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) kan ske vederlagsfrit indtil fem uger før forløbets start. Det sker ved at sende en mail til kurser@lederne.dk. Den fulde pris betales, hvis afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) sker senere end fem uger før forløbets start.
Lederne Kompetencecenter CVR nr.: 25 13 25 72
Når du vælger kompetenceudvikling hos Lederne Kompetencecenter, giver vi dig lige lidt ekstra.
Du bliver en del af Mit Lederskab, som giver dig adgang til at benytte:
Hvis du ikke ønsker at være en del af Mit Lederskab, kan du altid give os besked, så sørger vi for at afmelde dig.
Vi glæder os til at bidrage til din lederudvikling!