Realkompetencevurdering (RKV)
Har du mange års ledererfaring, men ikke en formel uddannelse? Så kan en realkompetencevurdering måske være noget for dig.
Hvad er en realkompetencevurdering (RKV)?
En realkompetencevurdering (RKV) er en proces, hvor den viden og erfaring, som du har opnået gennem arbejde, livserfaring eller tidligere uddannelse, bliver vurderet. Gennem denne vurdering har du mulighed for at få anerkendt og dokumenteret dine erfaringer og færdigheder, som kan give dig papir på dine lederkompetencer.
Med en RKV kan din praktiske erfaring med andre ord omdannes til et officielt eksamensbevis, som du kan bruge til at videreuddanne dig på højere niveau, eller som kan stille dig stærkere ved nye jobmuligheder – og det kan være værdifuldt for dig som leder.
Er du nysgerrig på om en RKV kunne være relevant for dig? Eller er du usikker på, hvordan det hele fungerer? Hente vores guide til ansøgningsprocessen her, eller bestil et opkald fra vores erfarne uddannelseskonsulenter. De sidder klar til at hjælpe og rådgive dig om dine muligheder.